loading

malay jokes

Brian Lew
Ali : Mak, ada gula ke tak?

Ibu : Ada, dekat meja sana.

Ali : Tak ada pun, garam ada lah.

Ibu pergi ke arah mejah dan mengambil bekas yang ditulis 'Garam', kemudian memberikannya kepada Ali.

Ali : Ini garamlah.

Ibu : Gula la ni.

Ali : Lepas tu, kenapa tulis 'Garam'?

Ibu : Supaya semut tidak datang...
Brian Lew
Guru tadika sedang bercerita kepada murid-muridnya. 
Pada akhir cerita tersebut, cikgu berkata : “Ada seekor biri-biri menjadi mangsa kepada seekor serigala kerana meninggalkan kumpulannya."
Cikgu bertanya : "Jikalau biri-biri tersebut mengikut kumpulannya, dia tidak akan dimakan oleh serigala kan?"

Ali : "Tidak, tapi biri-biri itu tetap dimakn oleh kita."
Brian Lew
Ali : Saya rasa saya nampak hansem jika tidak memakai cermin mata.

Siti : Yalah. Saya rasa awak nampak hensem lagi kalau saya tak memakai cermin mata...
Brian Lew
Ali : Bapa, saya rasa sangat bahagia kerana boleh memcuci mangkuk bersama mu...

Bapa : Diamlah, lain kali ingat bawa dompet...
Brian Lew
Lelaki : Muka awak ada kesan ciuman.
Gadis pergi ke cermin dan berkata : Tak ada pun.
Lelaki cium gadis dan berkata : Sekarang dah ada.
Gadis menampar muka lelaki dan berkata : Muka awak ada kesan tampar dah sekarang...
Brian Lew
Ibu : Ali, bangun cepat! Dah pukul berapa ni?! Ayam dah berkokok lama dah!

Ali : Lepas tu? Saya bukannya ayam pun! Saya bangun pun tak boleh suruh dia henti berkokok...
Brian Lew
Ali : Ibu, saya ada dalam television, mari tengok!

Ibu : Jangan berguraulah. Jangan pecahkan television saya tu!
Brian Lew
Suatu pasangan kekasih, mereka sangat mencintai kekasih hati mereka. Pada suatu hari, teman wanita memasak ayam goreng untuk teman wanitanya. 
Lepas makan, teman lelaki memuji masakan teman wanitanya depan rakan-rakan.

Beberapa hari kemudian, pasangan kekasih tersebut meninggal dunia kerana ayam yang dimakan mereka itu berpenyakit.

Cerita ni bagi tahu kita, siapa yang show-off akan meti lebih awal.
Brian Lew
Hari ini, ayah sangat marah kerana saya telah menghilangkan cawan barunya. Ayah menampar muka saya... Saya berdiam sahaja. 
Selepas itu, saya membuat seperti biasa dan ingin menyenangkan hati ayah. Saya nak berkata : "Ayah, ayah lapar tak, saya masakkan mee untuk ayah."

Waktu saya nak bercakap, saya terlalu takut dan terkata : "Ayah tak makan ke?"
Brian Lew
Ali menamakan kucingnya Ha Ha. Pada suatu hari, HaHa terhilang dan Ali berlari ke merata-rata tempat untuk mencari Ha Ha. Sambil mencari, Ali sambil menjerit : Ha Ha, Ha Ha, Hahahahahahhahahahahahha.....