loading

malay jokes

Brian Lew
Brian Lew
Isteri buat poss seksi di depan suami.

Isteri : Abang, ada perassan ke tak?

Suami : Ada!

Isteri : Perasaan apa?

Suami : Letih!!!
Brian Lew
Sepasang kekasih sedang berjalan jalan di pusat beli belah.
Gadis : Sayang, belikan saya baju baru, baju saya semua dah lama.
Lelaki : Kalau orangnya cantik, baju apa dipakai cantik juga.
Gadis : Saya tak cantik lah...
Lelaki : Kalau macam tu tak payah beli. Orang tu hodoh, pakai apa tetap hodoh.
Brian Lew
Ali dan isterinya sedang berjalan jalan di sebuah pusat membeli belah. Tidak lama kemudian, isteri tak terjumpa Ali. Isteri pun memanggil telefon bimbit Ali untuk tanya dimanakah dia sekarang.

Ali : "Awak ingat tak kedai tu, awak tertarik dengan cincin berlian tu. Waktu tu saya miskin, tak mampu nak beli. Saya kata saya kan belikan untuk awak suatu hari nanti."

Isteri Ali sangat terharu dan hampir nangis. Dia jawab : "Ingat, saya ingat kedai tu!"

"Baguslah awak ingat, saya kat kedai kopi sebelah nya."
Brian Lew
Suami : Saya bawa awak pergi tengok kereta, kan dah ada lesen kereta.

Isteri sangat gembira dan ikut suaminya keluar untuk tengok kereta. Mereka tengok kereta berjename BMW, Benz, Audi dan kereta mewah lain. Isteri rasa sangat bahagia kerana suaminya begitu sayangkan dia.

Suami : Ingat, lain kali, jangan sekali melanggar kereta ni!
Brian Lew
Dua orang warga tua sedang berbual-bual.

Ali : Osman, saya ni dah tua sangat lah, dah 70 tahun. Kamu kan sama umur dengan saya. Apa yang kamu fikir?

Osman : Saya rasa saya macam bayi pulak

Ali : Bayi???

Osman : Yalah, gigi tak da, rambut tak ada. Tak lama lagi kencing dalam seluar la......
Brian Lew
Doktor memberitahu Ali keadaan isteri Ali yang baru saja mengalami kemalangan yang teruk.

Doktor : Ëncik Ali, selepas memeriksa keadaan isteri awak, saya ada berita baik dan berita buruk ingin memberitahu anda. Berita buruk ialah, isteri anda telah menghilang kedua dua tangannya. Awak kena menjaganya seumur hidupnya."

Ali : "Baiklah doktor. Apakah berita baik pulak?"

Doktor : "Apa yang saya cakap tadi hanya gurau saja. Isteri awak telah mati...
Brian Lew
Ada satu pnjual ikan, di menjual ikan seumur hidup sehingga meninggal dunia.

Akhirnya perniagaannya diambil oleh anaknya sehingga anaknya meninggal dunia. Cucunya yang mengambil perniagaannya.

Beberapa tahun kemudian, cucu dia mninggal.

Maka perniagaannya diambil alih oleh cicitnya....
Brian Lew
Dalam makmal, seorang pelajar senior berjumpa dengan sebuah pisau lipat di atas tanah. Menurut peraturan yang telah ditetapkan, pisau tidak dibenarkan untuk dibawa ke dalam makmal. Pelajar itu pun menyerahkan pisau itu kepada cikgu.

Cikgu : "Siapa yang merasa kehilangan pisau lipat?". Tak ada seorang pun yang mengaku. Kemudian cikgu kata, "Cepat, mengaku saja la,  lagipun sebenarnya saya dah tahu siapa pemilik pisau lipat ini kerananamanya terukir di sini.."

Semua pelajar tetap diam. Akhirnya, cikgu pun teriak : "STAINLESS STEEL cepat keluar...!!!"
Brian Lew
Cikgu : "Ali, sebutkan 3 haiwan  yang tergolong daripada keluarga kucing.

Ali : "Ayah kucing, mama kucing, adik dan kakak kucing."

Cikgu : ......